کد مطلب:276991 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:118

در آستانه ظهور
البته باید توجه داشت كه گرچه در این حدیث به بیشتر از یك علامت (كه عبارت از مالك شدن كفار پنج نهر باشد) اشاره نشده، ولی مسلمست كه این علامت در آستانه ظهور و هنگام قیام حضرت ولی عصر علیه السلام است، چه آنكه مراد از: «اهل بیت پیغمبر صلی الله علیه و آله» در حدیث مذكور یا حضرت حجت علیه السلام است، یا تمام سادات، و یا هم حضرت حجت علیه السلام و هم همه ی سادات بنی هاشم، ولی بحسب ظاهر مراد از اهل بیت پیغمبر صلی الله علیه و آله همگی ساداتی هستند كه پیش از ظهور حضرت مهدی علیه السلام قیام می نمایند.

زیرا چنانكه ملاحظه فرمودید: جبرئیل به پیغمبر اكرم صلی الله علیه و آله بشارت داد كه حضرت قائم علیه السلام از فرزندان شماست، و فرمود: او ظهور نخواهد نمود تا اینكه كفار نهرهای



[ صفحه 381]



پنجگانه را مالك شوند و در آنوقت كه كفار این پنج نهر را مالك شدند خداوند اهل بیت تو را بر اهل كفر و ضلال پیروز خواهد نمود. [1] .

و خود پیغمبر اكرم نیز وقتی كه مسلمانان را به این خبر مژده داد، فرمود: موقعی كه كفار این پنج نهر را متصرف شدند اسلام شرق و غرب عالم را خواهد گرفت و در آن وقت خداوند اهل بیت مرا بر اهل كفر و ضلال غلبه خواهد داد، و اگر مقصود تنها قیام حضرت قائم علیه السلام بود حضرت نمی فرمود اهل بیت مرا پیروز خواهد نمود بلكه جمله دیگری می فرمود، كه از آن تنها قیام حضرت مهدی علیه السلام فهمیده شود.

بنابراین، از حدیث مزبور بخوبی استفاده می شود كه: پس از آنكه كفار بوسیله ی ایادی مرموز، و دست نشاندگان مزدور خود در كشورهای اسلامی، پنج نهر مذكور را مالك شدند، سادات و بزرگان بنی هاشم از نوادگان اهل بیت علیهم السلام كه در اوائل ظهور حضرت مهدی علیه السلام قیام می كنند، فتح و پیروزی در انتظارشان است و آنان با تلاش و كوشش مداوم خود، و یاری مردم مسلمان به پیروزی می رسند و دشمن در برابر آنها شكست می خورد، و پس از آنكه به پیروزی نهایی رسیدند با ظهور حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء) دیگر هیچ پرچمی از پرچم های كفر تا روز قیامت علیه آنها برافراشته نمی شود.

و این بشارت رسول خدا صلی الله علیه و آله دلیل بر این است كه: كسانی مانند «سیدحسینی، و یا سیدحسنی، و یا هاشمی خراسانی» و سادات دیگری كه پیش از ظهور مبارك حضرت مهدی علیه السلام در ایران اسلامی قیام می كنند و زمام امور مملكت خویش را بدست می گیرند، گرچه دشمنان بسیار و فراوانی دارند، ولی در عین حال، طبق فرموده ی رسول خدا صلی الله علیه و آله بكوری چشم دشمنان و منافقان و معاندان به خواست خدا پیروز می شوند و به اهداف عالیه ای كه زمینه سازی حكومت عدل «الله» و گسترش حق و عدالت است نائل



[ صفحه 382]



می گردند، و با یاری خداوند و نصرت او كفار را شكست می دهند، و دشمنان خدا را بخاك مذلت می نشانند و پوزه ی ستمگران و متجاوزان و گردنكشان را بزمین می مالند، و دولت و حكومت از آن آنان خواهد بود، و این دولت و حكومت، تا آمدن حجت مطلق الهی (ارواحنا له الفداء) همچنان ادامه خواهد داشت و بالاخره حكومتشان به حكومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام متصل خواهد گردید. انشاءالله.


[1] ناگفته نماند كه رودهاي ياد شده هم اكنون در دست كفار است و غربي ها بر آنها سيطره دارند. اما رودهاي سيحون و جيحون كه در روسيه قرار دارند، و هر دو از كوههاي «تيان شان» سرچشمه مي گيرند و پس از سيراب كردن تركمنستان و ازبكستان در جمهوري قزاقستان به درياچه ي «آرال» مي ريزند، رسما در دست كفار است و امروز سيحون را «سيرداريا» و جيحون را «آموداريا» مي نامند. و اما دجله و فرات و رود نيل نيز در تصرف دست نشاندگان كفار است كه بر احدي مخفي نيست.